Başlangıç ​​Kılavuzu SEO: Nasıl Başlanır

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Başlangıç ​​Kılavuzu SEO: Nasıl Başlanır
0 Yorum 149 Okuma

Yeni web sitenizi oluşturdunuz ve başlattınız ve şimdi insanları ziyaret etmenin zamanı geldi. Çoğu web sitesi için, trafiğinizin büyük kısmı Google, Yahoo veya Bing gibi arama motorlarından gelecektir. Arama Motoru Optimizasyonu (veya SEO), web sitenizi ayarlama pratiğidir, bu nedenle sizin için önemli konular için arama sonuçlarında görünme olasılığı daha yüksektir. İlk başta biraz gizemli gelebilir, ancak iyi haber şu ki yeni başlayanlar bile SEO yapabilir. Bu makalede, SEO'nun temellerini tanıtıyoruz ve kendi web sitenizle nereden başlayacağınızı gösteriyoruz: Arama motoru optimizasyonu neden zaman ayırmaya değer? Arama motorlarının nasıl çalıştığına dair kısa, teknoloji içermeyen bir açıklama Arama motorları farklı sayfaları nasıl değerlendirir ve sıralar? Arama motorları gibi yapabileceğiniz şeyler ... Denetim Listesi: SEO'ya nasıl başlanır? Arama motoru optimizasyonu neden önemlidir? SEO önemlidir çünkü web siteniz arama sonuçlarında görünmeye başlarsa daha fazla ziyaretçi alırsınız. Aynı zamanda önemlidir çünkü iyi SEO size doğru ziyaretçileri sağlayabilir - zaten sağladığınız bir şeyi arayan insanlar. Çoğu kişi arama sonuçlarının ilk sayfasındaki web sitelerini tıklar. Web sitenizin orada görünmesini sağlayabilirseniz, iş başındasınız! Google'da Öne Çıkan Snippet'te veya yanıt kutusunda bile görünebilirsiniz (işte böyle). Güzel şey, arama motorlarının mutlaka en büyük, en güzel veya en pahalı web sitesine bu onur vermez. İdeal olarak birisinin arama sorusuna en iyi cevapları veren web sitesine verir. Alt satır: SEO hilesi 1) insanların sorularını açıkça cevaplayan iyi bir web sitesi içeriği ile başlamak ve 2) bu içeriğin de "okunabilir" ve arama motorları için anlaşılır olduğundan emin olun. SEO ile ilgili makaleler çoğunlukla Google'ı arama motorları için bir örnek veya eşanlamlı olarak kullanır. Nedeni basit: Dünya genelinde tüm arama sorgularının neredeyse yüzde 90'ı Google'da gerçekleşiyor. Ancak bu ipuçları Bing, Yahoo ve DuckDuckGo gibi diğer arama motorları için de geçerlidir. Google gibi arama motorları nasıl çalışır? Arama motoru, web'deki sayfaların sürekli güncellenen bir listesi veya dizinidir. Arama motorları, web'de dolaşarak yeni sayfalar arayan web tarayıcılarını (bazen "örümcekler" olarak adlandırılır) kullanır. Belki de bunu anlamanın en iyi yolu, tüm gün, her gün, web kodunun görünmez kısımlarında sürünen bir örümceğin resmini çizmektir. Tarayıcılar popüler sayfalarla başlar ve diğer sayfalara olan bağlantılarını takip ederek daha da büyük bir ağ oluşturur. Tarayıcılar yeni bir web sayfası bulduğunda, dizine eklenecek sayfa listesine ekler ve ardından bunun ne hakkında olduğunu anlamaya çalışırlar. Hangi bilgileri sağladığını anlamak için metne, resimlere, başlıklara, bağlantılara ve daha fazlasına bakarlar. Bu bilgileri bulup topladıktan sonra, arama motoru sayfayı çeşitli anahtar kelimeler ve kelime öbekleri için sıralamak için bir arama algoritması kullanır. Web sitenizi yayınladığınızda, arama motoru tarayıcıları nihayetinde bulacaktır. Süreci hızlandırmak için web sitenizi Google Search Console'a göndermek iyi bir fikirdir . İşte Google'ın web sitenizi bulmasını nasıl sağlayacağınız hakkında daha ayrıntılı bilgi . Bir arama motoru algoritması farklı sayfaları nasıl sıralar? Arama motorları tam algoritmalarını paylaşmaz, çünkü insanların sistemi oynayabilmesini istemezler. Ancak bazı faktörlerin (örneğin, net metin, başlıklar, alternatif metin, anahtar kelimeler ve gelen bağlantılar) çok önemli olduğu açıktır. Arama motorları ayrıca, bir web sitesini kullanımını kolaylaştıran veya mobil dostu ve HTTPS güvenliği (her ikisi de Jimdo'nun otomatik olarak sağladığı) gibi faktörleri ödüllendirir . Aslında, 200'den fazla "sıralama faktörleri" insanlar bir arama motorunun web sitenizi ne kadar seviyor bir fark yapmak inanıyoruz. Bazıları oldukça kesin, diğerleri spekülasyon. Listeye bakarak neden SEO'ya gizem unsuru olduğunu görebilirsiniz. Bu ayrıca, Google algoritmalarını güncellediğinde neden insanlar bir avantaj elde etmek için yeni yollar bulmak için uğraşırken neden biraz karışıklık olduğunu açıklar. Ayrıca, daha fazla trafik alabileceklerini iddia eden herhangi bir SEO “uzmanına” şüpheyle yaklaşmak için bir neden. Birçok durumda sadece yılan yağı satıyor olabilirler. Okumaya devam edin, çünkü bir sonraki bölümde ayarlaması kolay ve fark yarattığı kanıtlanmış faktörlere odaklanacağız . SEO'nun hangi bölümlerini kendim yapabilirim? Arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrendikten sonra, web sitenizi ve içeriğinizi mümkün olduğunca çok Google kullanıcısına ulaşacak şekilde özelleştirebilirsiniz. Bu liste ayrıntılı değildir, ancak başlamak için harika bir yerdir. Ve birçok insanın SEO ayarlarını hiç açmadıklarını düşünürsek, bunu yaparsanız rekabetinizde bir bacak alabilirsiniz. Arama motorlarının görmek istedikleri bazı şeyler: Arama motorları için değil, insanlar için yazılmış benzersiz, değerli, ilgi çekici içerik Doğal olarak kullanılan anahtar kelimeler ve kelime öbekleri. Metninizde, kullanıcıların genellikle Google'daki arama sorgularına yazdığı anahtar kelimeleri kullanarak, bulunma olasılığınız daha yüksektir. Anahtar kelimeler hakkında birçok efsane var, bu yüzden nasıl başlayacağınızla ilgili anahtar kelime kılavuzumuza göz atmayı unutmayın . Yapısal içerik. İçeriği anlaşılabilir bölümlere ayırmak için orta ve küçük başlıklar daha aşağıda olacak şekilde her sayfanın üstüne 1 Büyük Başlık (H1 etiketi) koyun. SEO ayarlarınızda bir site başlığı ve sayfa başlıklarını doldurma. Bunlar, sitenizin arama sonuçlarında nasıl görüneceğini belirler. Diğer saygın web sitelerinden gelen bağlantılar . Gelen bağlantı, başkasının web sitesinden web sitenize olan bağlantıdır. Birisi size bağlantı verdiğinde, bir anlamda sizin için kefil olur ve içeriğinizi kendi ziyaretçilerini göndermek için yeterince sevdiklerini söyler ve bu da sitenizi Google'a daha çekici hale getirir. İç ve dış bağlantılar . Web sitenizdeki diğer sayfalara (dahili) veya diğer web sitelerine (harici) bağlantılar, arama motoru tarayıcılarının içeriğinizin nasıl bir araya geldiğini anlamasına yardımcı olur. Hiçbir web sitesi veya web sayfası bir ada olmamalıdır. Resimlerinizde ne olduğunu açıklamak için alternatif metin . İyi mobil tasarım alışkanlıklarını takip eden mobil uyumlu web siteleri . Anlaşılır bir gezinme menüleri vardır kolay takip etmek ve anlıyoruz. Düzenli olarak yenilediğiniz güncel içerik. Bu, arama motorlarına web sitenizin güncel ve doğru olduğunu gösterir. Kaçınılması gereken SEO taktikleri: Birkaç yıl önceki bazı geleneksel SEO bilgeliği artık güncel değil. Yıllar geçtikçe Google, sıralama faktörlerine daha fazla nüans ekledi, bu da genel olarak aramayı geliştirdi ve kandırmayı zorlaştırdı. Örneğin, insanlar belirli bir “anahtar kelime yoğunluğu” elde etmek için metinlerini anahtar kelimelerle doldururlar, bunun daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacağını düşünürler. Günümüzde Google, doğal dili ödüllendiriyor ve tekrarlayan anahtar kelimelerle dolu oldukları için sahte görünen sayfaları cezalandırıyor. Yani insanların bu eski taktiklerden bazılarını tavsiye ettiğini duyabilirsiniz, ancak onları atlamak en iyisidir, böylece cezalandırılmazsınız. Anahtar kelime doldurma Alakasız anahtar kelimeler kullanma İçeriği çok az olan veya hiç olmayan sayfalar Yinelenen içeriğe sahip sayfalar Bağlantı şemalarına katılmak Gizli metin veya bağlantılar Sonuç olarak? Birisinin küfür ettiği bir SEO kuralının hala güncel olup olmadığını kontrol etmek için hızlı bir Google araması (başka ne?) Yapmak her zaman iyi bir fikirdir. Jimdo hangi SEO araçlarını sunuyor? Jimdo, kodlama yoluyla arama motorları için kutudan çıkarılmıştır, ancak web sitenizi özelleştirmenize ve sitenizin arama sonuçlarında mümkün olduğunca yüksek görünmesini sağlamak için birçok araç da ekledik. SEO araçlarını kullanma hakkında daha fazla bilgi için Jimdo Creator ve Jimdo Dolphin Yardım Merkezlerimize göz atın. SEO Kontrol Listesi: Başlarken Vay be, bunu şimdiye kadar yaptınız ve yapmaya çalıştığınız şeyin temellerini anlıyorsunuz. Şimdi listeyi kontrol etmenin, her bir kaynağın bağlantılarını takip etmenin ve üzerinde çalışmaya başlamanın zamanı geldi. Tüm bu değişiklikleri bir kerede yapmanız gerekmez. Zaman içinde bunlarla çalışın ve sonuçlarınızın iyileştiğini ve trafiğinizin arttığını görmeye başlayın. Özel alan adınızı (web sitesi adresi) bağlayın Sitenizin dizine eklendiğinden emin olun Bazı anahtar kelime araştırmalarıyla başlayın Resimlerinizi arama motorları için optimize edin SSS sayfası ekle Sitenizi mobil cihazlara daha uygun hale getirin Google Yanıt Kutusu alma hakkında daha fazla bilgi edinin Bu 5 dakikalık SEO düzeltmelerini deneyin Yerel SEO hakkında daha fazla bilgi edinin Bağlantı oluşturmaya başlayın Google My Business Girişinizi güncelleyin ve Jimdo'nun İşletme Listeleri özelliğini deneyin . SEO'nun çalışması ne kadar sürer? SEO anında sonuç vermez. Bunun yerine, web sitenize ücretsiz trafik almanın uzun vadeli bir yoludur. Sonuçları düzenli olarak gözden geçirmeniz ve web sitenizi buna göre güncellemeniz gerekir. Zamanla, kaldırılması zor olan güçlü bir arama konumu oluşturacaksınız. Web sitenizi 'topluluğun ayağı' yapmak olarak düşünün. Bunu bir Salı öğleden sonra başaramazsınız. Özel çaba gerektirir, ama buna değer.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum