Bir Rakip Web Sitesini Analiz Etmenin 7 Ücretsiz Yolu

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Bir Rakip Web Sitesini Analiz Etmenin 7 Ücretsiz Yolu
0 Yorum 140 Okuma

Genellikle kendi projenize odaklanmanın ve başkalarının yaptıklarından rahatsız olmamanın ne kadar önemli olduğu hakkında konuşuruz. Bu doğru. ANCAK… özellikle arkadaşlarınızın web siteleri söz konusu olduğunda küçük bir casusluk asla acıtmaz. Denenecek yeni şeyler, yeni içeriklerin yazılması ve biraz trafik çalmak için yeni fırsatlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Bunu, rakip verileri izlemek için farklı araçlara çok fazla para harcamadan yapabilirsiniz. İşte rakiplerinizin web sitelerini analiz etmenin ve kendiniz için harika fikirler edinmenin bazı basit ve ücretsiz yolları. Web sitesi rakiplerimden ne öğrenebilirim? Bilge bir kelime: Bilginin itfaiyesini açmadan önce, rekabetten gerçekte ne öğrenmek istediğinizi öğrenin. Aksi takdirde, rakiplerinizin web sitelerinde yaşamak, kendinizi başkalarıyla karşılaştırdığınız ve kendinize daha fazla şüphe duyduğunuz gerçek bir zaman kaybına dönüşebilir . Tavşan deliğine düşme! Rakip araştırmanıza belirli bir hedef göz önünde bulundurarak başlayın: Web sitenizin trafiğini artırmaya mı çalışıyorsunuz ? Kendinizi rekabetten ayırmak mı? Senin iyileştirin arama motoru sıralamasında? Rakiplerinizin reklamını nerede yaptınız? Sosyal medya stratejinizi geliştirmek mi istiyorsunuz ? Bunu bilmek, daha pahalı rakip analiz yazılımlarında 7 günlük ücretsiz denemeleri etkili bir şekilde kullanmanıza da yardımcı olacaktır, böylece zaman kaybetmezsiniz. Web sitesi rakiplerimi nasıl bulurum? Rekabetin kim olduğunu zaten biliyor olabilirsiniz. Belki de şu an caddenin karşısında onlara bakıyorsunuz. Ancak birçok endüstride, rakibiniz mahallenizde veya dünyanın diğer tarafında olabilir. Sizinkine benzeyen 10 kadar web sitesinin bir listesini derleyerek başlayın (benzer boyutlu işletme ve hedef kitle). Bunu SimilarWeb gibi ücretsiz bir araçla yapabilirsiniz . Kendi web sitenizin veya zaten bildiğiniz bir rakibin URL'sini girin ve “Benzer Siteler” i seçin (Not: ücretsiz sürümle 10 sonuçla sınırlandırıldınız). Bunu, eski anahtar kelimelerinizden bazılarını Google'a yazarak ve sonuçlarda hangi web sitelerinin göründüğünü görerek de eski yöntemle yapabilirsiniz . Düşük teknoloji, ancak ücretsiz ve etkili. Rakipler listenize sahip olduğunuzda, şimdiye kadar hangi web sitelerinin en başarılı olduğunu anlayın . URL'leri SimilarWeb'e yazdığınızda, aylık trafiğine ve diğer istatistiklerine genel bir bakış elde edersiniz. Ayrıca, trafiklerinin nereden geldiğini (örneğin sosyal medya, e-posta, arama motorları) ve nereden yönlendirmeler aldıklarını da görebilirsiniz. Bu, arazinin yerleşimini elde etmenin iyi bir yoludur ve gerçekten popüler olduğunu düşündüğünüz web sitesinin bu kadar fazla trafik almadığını keşfedebilirsiniz (veya tam tersi). İpucu: Kendi web siteniz için bu rakamları merak ediyorsanız , İstatistiklerinizi Etkinleştirdiğinizden emin olun ! Artık rakiplerinizin kim olduğunu ve ne tür trafik aldıklarını biliyorsunuz. Harika! Şimdi, bir rakibin web sitesinde casusluk yapmanın ücretsiz yolları nelerdir? 1. Rakiplerinizin web sitesi içeriğini değerlendirin Bir yarışmacının çok fazla trafik alması, web sitesi oyununu kazandıkları anlamına gelmez. Bazen bir web sitesi çok iyi olmayan içerik için trafik alır! Bu yüzden sayıların ötesine geçmek ve rakiplerinizin sayfalarında gerçekte neler olduğuna yakından bakmak çok önemlidir. Hangi bilgileri kapsıyorlar? Açık bir boşluk var mı? SSS bölümü var mı? Eğer yaparlarsa, belki de bariz bir şey eksik. Burada aradığınız şey, web sitenize koyabileceğiniz içeriklerden daha iyi olan fikirlerdir. En iyi performans gösteren içeriklerinin ne olduğunu görmek için BuzzSumo'nun ücretsiz bir deneme sürümünü kullanın ve ardından daha iyi bir şey oluşturabilip oluşturamayacağınızı görün. 2. Markalarına çok dikkat edin Bir logoları var mı? Marka renkleri nelerdir? Boyunca sürekli kullandıkları bir “görünüşü” var mı? Belki de belirli bir kişilik türünü denemeye çalışıyorlar - sofistike, eğlenceli, pahalı. Rakiplerinizin markasının kimliğini bilerek, onu taklit edebilir veya kendinizinkini farklı kılabilirsiniz . Bir logo almak da dahil olmak üzere kendi markanıza biraz zaman ayırmak, öne çıkmanız gereken cila ve profesyonellik sağlayabilir. 3. Hangi web sitesi araçlarını kullandıklarını öğrenin Rakiplerinizin web sitelerinde çalıştırdığı araçlara ve eklentilere göz atmak için Builtwith gibi ücretsiz bir hizmet kullanın . Web sitelerinin nerede barındırıldığını, hangi e-posta hizmetlerini kullandıklarını görürsünüz ve kendi sitenizde de denemek istediğiniz araçlar için fikir edinebilirsiniz. 4. Rakipleri sosyal medyada izleyin Orada birçok sosyal medya izleme aracı var. Ancak çok fazla zaman alacak pahalı yazılımlara dikkat edin. Rakiplerinizin sosyal medya faaliyetlerine genel bir bakış için, bunları takip edebilir ve yayınlarında neler olup bittiğini gözlemleyebilirsiniz. Çoğunlukla Facebook'a odaklanmışlarsa, belki de zamanınızı farklı bir sosyal medya kanalına koyabilirsiniz . İyi performans gösteren yayınları var mı? Farklı yapacağınız bir şey var mı? Günde 100 kez gönderiyorlar mı? Tepki süreleri nasıl? Bu sorular kendi sosyal medya stratejinizi oluşturmanıza yardımcı olacaktır . 5. Fiyatlandırma sayfalarına bakın Rakiplerinizin fiyatlarına bir göz atın. Hangi özellikleri sunuyorlar? Fiyatları sizinkilerle nasıl karşılaştırılır? Herhangi bir indirim ve promosyon kullanıyorlar mı? Bir fiyatlandırma sayfası yoksa, bu sizin için iyi bir fırsattır. Rakipleriniz yapmadıysa fiyatlarınızı hesaplamak korkutucu olabilir, ancak fiyatlandırmadaki şeffaflık aslında iyi bir şeydir. Ayrıca, sunmadıkları özellikler ve avantajlar sunabilirsiniz. Fiyatlandırma sayfanızı oluşturmak için daha fazla ipucu. 6. SEO stratejilerinin ve trafiğinin resmini edinin Rakiplerinizin geri bağlantılarını, anahtar kelimelerini, yönlendirmelerini ve daha fazlasını incelemek için gülünç sayıda araç var. SEO oyununda yeniyseniz, SEMRush gibi ücretsiz bir araçla başlayın . Rakiplerinizin web sitesinin URL'sini yazın ve sitelerine organik trafik (arama motorlarından gelen trafik) getiren anahtar kelimeleri öğreneceksiniz . (SEMRush'un ücretsiz sürümü sınırlı sayıda arama ve sonuca sahiptir, ancak başlamak için harika bir yoldur). Ücretsiz MozBar uzantısını da seviyoruz . Bu, rakiplerinizin "alan adı otoritesi" nin resmini, arama motoru sonuçlarında ne kadar güçlü performans gösterdiklerini gösterir. 7. Müşteri olun Bir rakibe para harcama fikrinden nefret edebilirsiniz, ancak gururunuzu yutmak ve yapmak önemlidir. Kaydolun ve bir satın alma işlemi yapın. Süreç nasıldı? Ne işe yaradı ve ne işe yaramadı? Ödeme akışlarına, topladıkları bilgilere, markalarının ses tonlarının nasıl olduğuna dikkat edin. Yararlanabileceğiniz herhangi bir eksiklik var mı (örneğin, nakliye süreleri gerçekten yavaş)? Bir bültenleri varsa, yaptıklarıyla ilgili sekmeleri saklayabilmeniz için kaydolun. Ortak bir soru ile müşteri hizmetlerine başvurmayı deneyin ve yanıtlarının nasıl olduğunu görün. Kimse mükemmel değil, rakiplerin web sitesi bile parlak ve güzel görünüyor. Bir müşteri olduğunuzda, boşlukların (ve fırsatların) nerede olduğunu göreceksiniz. Ne zaman rakip araştırması yapmalıyım? Rekabete bakarken aşağı düşmeyin. Bunu yapmak için en iyi zaman, yeni bir web sitesine başladığınızda, yeniden tasarlamayı düşündüğünüzde, bir blog konusu veya yazacağınız bir şey ararken veya düzenli temizlik işi olarak yılda sadece birkaç kez. Sonunda, çoğu rakip araştırması size zaten bilmediğiniz bir şey söylemeyecektir: trafik ve çevrimiçi başarı oluşturmak temellere bağlı kalmak anlamına gelir: İyi içerik yazmak , sosyal medya ve diğer halkla ilişkiler araçlarını kullanarak , bağlantı kurma ve SEO araçlarından yararlanabilirsiniz . Sonuç: Bir rakibin web sitesini kendi yararınıza kullanmak Rakiplerin web sitesi, korkmak için hiçbir şey değil, kendi sitenizi daha iyi hale getirmek için bir araçtır. Bu ücretsiz yöntemler, rakiplerinizin kim olduğu, trafiğinin nasıl olduğu hakkında temel bir resim sunacak ve ayrıca kendi web sitenize uygulamak için kriterler ve fikirler verecektir. Daha da iyisi, kendi web sitenizin doldurması için bazı fırsatlar ve alanlar görmeye başlayacaksınız.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum