Serbest Çalışanlar için 10 Proje Yönetimi Hack'i

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Serbest Çalışanlar için 10 Proje Yönetimi Hack'i
0 Yorum 153 Okuma

Bir projeyi, özellikle kendi hesabına çalışan bir birey olarak yönetmek, göz korkutucu görünebilir ve projenizin hem iç hem de dış faktörlerden kaynaklanan yolda kalmasını engelleyen birçok engel olabilir. İşte bir sonraki projenizin başarılı olmasını sağlamak için başvurabileceğiniz on proje yönetimi ipucu ve aracı. Organize olun Liste oluşturmayı durdurun ve zaman engellemeyi başlatın Gün ilerledikçe büyüyen günlük yapılacaklar listelerinden bir döngüden kaçamayacağınızı hissettiyseniz, yalnız değilsiniz. İyi haber: Bunu düzeltmek ve stresinizi hafifletmek için kullanabileceğiniz basit ilkeler vardır. Zaman engellemeyi girin. Zaman engelleme , gününüzü en acil önceliklerinize göre yuvalara bölme işlemidir. Bu yaklaşım sadece zamanınızla daha etkili olmanızı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda zamanınızı nasıl kullandığınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Örneğin, önce birkaç küçük, saldırıdan daha hızlı görevi yerleştirmeyi deneyin ve odaklanmış projeler için daha uzun zaman kazanın. Bazı uzmanlar, güne önce en acil önceliğinizle mücadele edip, ardından ikinci aşamadaki öğeleri kontrol ederek (bir sonraki bölüme bakın) güne başlamalarını önerir. Bu ilke ile ilgili bir uyarı, onunla evlenmemek, her ne pahasına olursa olsun programınıza uymanız gerektiğini düşünüyorsunuz. Gününüz için tam, kasıtlı bir planınız olması için takviminizi engelleyin, ancak yol boyunca gerekli iyileştirmeleri yapmak için zaman bloklarınızı hafifçe kaydırmaya da açık olun. Her şey denge ile ilgili. Web sitenizi oluşturun “Önce İlk Şeyler” kuralını uygulayın Çoğumuzun kurbanı olduğu ortak bir zihinsel tuzak, sadece kontrol listenizi geçebileceğiniz öğe sayısı kadar üretken olduğunuz inancıdır. Yanlış! Çok daha etkili bir strateji, üretkenliği her gün en önemli ürün veya ürünler üzerinde çalışmak olarak tanımlamak ve algılamaktır . Belirli bir görevi veya projeyi tamamlamak için belirli bir süre ve belirli bir miktarda kaynak göz önüne alındığında, önce en önemli şeyleri yaparak, kendinize ve ekip üyelerinize en fazla değeri verdiğinizden emin olursunuz. Ayrıca, beklenmedik görevler veya son dakikada açılan çağrılar veya gün ilerledikçe buhar kaybı nedeniyle bu önemli öğeyi işaretlemekten kaçınmanıza da yardımcı olacaksınız. Bu, kaçınılmaz olmaktan daha sık olduğu için çoklu görev uygulamasını tamamen yasaklamak değildir. Öncelikle en yüksek öncelikli öğeleri ele alacak kadar özenli olurken topu ilerletmek için birkaç öğeyi tutarlı, ritmik bir hızda ilerlemeye odaklanın. Psssst: En acil görevlerinizi düşünmeden öncelik vermek mi istiyorsunuz? AND CO'nun otomatik Görev Yöneticisi aracını deneyin . En acil öğeleri çarpıştırır ve gerisini (stratejik olarak) gerisini ertelemenize izin verir.) “Bitti Mükemmelden Daha İyidir” anlayışını benimseyin Onlarla gurur duyup duymadığımız konusunda hepimizin mükemmeliyetçi eğilimleri vardır. Hayatın basit bir gerçeğidir. Kendimizi bu alışkanlıktan “tedavi edemeyebilirsek de”, kesinlikle başarabiliriz. “ Bitti, mükemmel olmaktan daha iyidir ”, kusurları aramak ve düzeltmek için çok fazla zamanın ilerleme yolunda durabileceğini hatırlatan basit bir atasözüdür. Bu, kalite ile ilgili herhangi bir çabanın ihmal edilmesi gerektiğini savunmak değildir, ancak bir son teslim tarihine doğru çalışırken cesaretini kaybetmekten kaçınmak ve bir projeyi geç veya daha kötü bir şekilde tamamlamayı değil, tamamlamayı reddetmek için grev yapmak için önemli bir denge vardır. Azalan getiriler yasası dikkate alındığında ek bir risk tanımlanabilir. Sonunda, sürekli mükemmellik arayışınız gittikçe daha az değer verecek ve momentumunuzdan uzaklaşacaktır. Mükemmel bir iş ürünü göz önünde bulundurarak nihai bir görevle bir göreve başlamak yerine oturmak yerine, zamanınızı ve enerjinizi beceri setinizi ve masaya ne getirdiğinizi sergilemeye ayırın. Buradaki büyük paket: Gurur duyduğunuz bir şeyi bitirmeye ve aktarmaya odaklanın ve takip etmek için kaçınılmaz tekrarları kabul edin. Planlanmış zihinsel molalar verin İş günü boyunca mola vermek, yapmaktan daha kolaydır. Mola verdikten sonra mola verdikten sonra odaklanamama riskiyle verimliliğimizi bozduğumuza kendimizi ikna ediyoruz. Gerçekte bu, kendimiz için yapabileceğimiz en kötü şeylerden biri, çünkü aslında uzun vadede üretken olmamızı engelliyor. Araştırmalar, gün boyunca periyodik olarak yapılan kısa molaların, azalmış yorgunluk ve artan üretkenlik gibi olumlu etkileri olduğu fikrini desteklemektedir. 30 saniyeden beş dakikaya kadar tanımlanan tek bir mikro kırılma, verimliliğinizi yüzde 13 artırabilir. Her 10 dakikada bir 15 saniyelik bir mola yorgunluğunuzu yüzde 50 azaltabilir (Kaynak: Lifehack.org ). Zihinlerimiz ve bedenlerimiz, tamamen tükenmiş hissetmek pahasına umutsuzca dinlenmeye ve rahatlamaya ihtiyaç duyarlar, bu yüzden suçluluğu bırakın ve kendinize bir mola verin. İşinize geri döndüğünüzde kendinizi daha motive, enerjik ve ezmeye hazır hissedeceksiniz. Proje aşamalarınızı tanımlayın Bir projeye saldırırken, her zaman projenizin önemli bileşenlerine atıfta bulunan bir dizi kilometre taşı tanımlamanız gerekir. Onları olabildiğince özel olarak çerçevelendirin ve bir sonraki aşamaya saldırmadan önce ne yapılması gerektiği konusunda karışıklığı önlemek için bunları tamamlanacak kapsam öğelerine hizalayın. İyi bir kilometre taşı her zaman başlangıç ​​saati ve bitiş tarihi dahil olmak üzere beklenen bir zaman dilimi eklemiş olmalıdır. Bu, projenin başlangıcından sonuna kadar hesap verebilir olmanıza yardımcı olacaktır. Kilometre taşlarınızın zamanlamasına karar verirken bir denge bulmak çok önemlidir. Kilometre taşlarının birbirine çok yakın yerleştirilmesi, kilometre taşlarının ayırt edici özelliklerini ve önemlerini kaybetmelerine neden olabilir. Öte yandan, kilometre taşlarını çok uzaklara yerleştirmek sizin ve ekibinizin momentumunu olumsuz etkileyebilir. Kilometre taşlarınızı tanımlarken, bunları doğrusal bir yol izleyecek şekilde düzenlemek en kullanışlıdır. Bu, düzenli kalmanıza ve doğru teslimatları doğru zamanda önceliklendirmenize yardımcı olacaktır. Proje aşamalarınızı belirlemek için zaman ayırmanın en büyük avantajlarından biri, son tarihinize kadar doğru bir ilerleme göstergesine sahip olmanızdır. Takım ortamında, kilometre taşları her bireyi ortak bir hedefle birleştirerek projenin tamamı boyunca toplanma noktaları sağlar. Yardım etmek için araçlar kullanın Rahatsız Etmeyin ile kesintileri engelleyin Kesintiler üretkenlik katilleridir. Bunları yönetmek, projeleri takip etmenin ve üretkenliği korumanın bir yoludur. İşte size yardımcı olacak iki ücretsiz araç: Rahatsız Etmeyin : Rahatsız Etmeyin, ping, titreşim ya da yanar yanmaz telefon ekranımıza göz atamayanlar için yararlı bir Apple özelliğidir. Özellikle, telefonunuz kilitliyken çağrıları, uyarıları ve bildirimleri susturmanıza olanak tanır. Rahatsız Etmeyin özelliğini açmak istediğiniz bir hevese karar verebilir veya kesintiye uğramayacağınızı bildiğiniz her gün belirli bir süre için programlayabilirsiniz. Rahatsız Etmeyin'de kişisel tercihlerinize bağlı olarak etkinleştirmeyi seçebileceğiniz iki tür istisna vardır. Birincisi kişi tabanlıdır, burada Rahatsız Etmeyin açıkken kişilerinizdeki hangi grupların veya kişilerin sizi arayabileceğini seçebilirsiniz. İkincisi, tekrarlanan bir çağrının çalmasına izin verme seçeneğidir. Rahatsız Etmeyin özelliğini açmak için, Ayarlar'a gidin ve o anda Rahatsız Etmeyin özelliğini açmak için “Manuel” seçeneğini seçin veya etkinleşmesi için bir zaman ayarlayın. Kontrol Merkezi'ni açmak için telefon ekranınızın altından yukarı doğru kaydırarak ve ardından hilal simgesine dokunarak Rahatsız Etmeyin özelliğini de açabilirsiniz. Kendini Kontrol : Kendine yardım edemediğin zaman kendini kontrol edebilirsin. Gün boyunca dikkatsizce dolaşırken bulabileceğiniz web sitelerini engellemenizi sağlar. Bir projeye odaklandığınızda aktif özdenetim ve Twitter'ı devralmak için en son meme ile uğraşmayın. Asana ile organize olun Bir projede birden fazla kişiyle çalışırken e-posta dağınıklığınızı en aza indirmek istiyorsanız, Asana'dan başka bir yere bakmayın . 2011 yılında lanse edilen Asana, “işbirliği” kelimesine yeni bir anlam kazandıran bir web ve mobil uygulamadır. Bir işbirlikçi bilgi yöneticisi (AKA steroidler üzerinde yapılacaklar listesi) olarak hizmet veren bu uygulama, bireyler ve ekiplerin kategoriler, bağımlı görevler ve alt projeler dahil olmak üzere özelliklerini organize bir şekilde izlemelerine yardımcı olur. Ekiplerle çalışmak için Asana'nın kontrol paneli, ilgili belgeler veya dosyalar ve herhangi bir etkinlik olduğunda gerçek zamanlı olarak güncellemeler sağlayan notlar veya görüşmeler gibi meslektaşlarınızın teslimatları hakkında ayrıntıları yakalamak ve bunlara erişmek için kullanışlı bir tek noktadan alışveriş sağlar. Ekip üyeleri ayrıca Asana içinde birbirlerine görevler atayabilir ve bitirdikten sonra öğeleri tamamlandı olarak işaretleyebilirler. Evernote ile unutma Evernote , not alma kavramını yeni bir seviyeye taşıyan ve sloganın belirttiği gibi “aklınızdakileri yakalamayı” süper kolaylaştıran bir mobil uygulamadır. Uygulama içinde notlar metin, fotoğraf, ses, video, PDF ve daha birçok formatta alınabilir ve aranabilir notlar, not defterleri, kontrol listeleri ve yapılacaklar listeleri aracılığıyla kolayca düzenlenebilir. Takım toplantısında ve not almada? Evernote, düşünceleri ve fikirleri not etmek ve bunları ekip üyeleriyle paylaşmak için dijital bir not defteri ve biçimlendirmesi kolay bir kelime işlemci olarak kullanılabilir. Gündemleri, notları ve sunum materyallerini hazırlamak da Evernote platformunda bir esinti ve işyerinde verimliliği artırmaya yardımcı oluyor. Uygulama ayrıca fiziksel belgelerin kolay taranması, sayısallaştırılması ve düzenlenmesi için bir kamera ile donatılmıştır ( ahem , Post-Its yığını, masanızda). Evernote ayrıca kullanıcılara bilgisayarlar, telefonlar ve tabletler de dahil olmak üzere cihazlar arasında içerik senkronize etme olanağı sunarak görevleri tamamlarken gelişmiş esneklik sağlar. Trello ile işbirliği yapın Okulda görsel bir öğrenen olsaydınız, Trello sizin için proje yönetim aracıdır. Bazen proje yönetim araçlarının “Pinterest” olarak adlandırılan Trello, kullanıcıların bir projenin tüm kapsamını, kullanıcı dostu bir sürükle ve bırak arayüzü ile yönetilen görsel bir tahtada tek bir görünümde görmelerine izin verir. İlgili ekip üyeleri belirli bir panoya eklendikten sonra, sahip oldukları projedeki öğelere sürüklenebilirler. Bir listeye / karta tıklayarak, takım arkadaşınızın çalışmalarının ilerlemesini kolayca takip etmek için yorum, kontrol listesi, dosya ekleyebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. Uygulama ayrıca, büyük resimlerden küçük ayrıntılara kadar her şey için gelişmiş organizasyon sağlayan her belirli kart veya kart seti için son tarihler belirleme yeteneği ile farklı projeler için ayrı panoların oluşturulmasına izin verir. Web sitenizi oluşturun AND CO ile operasyonları kolaylaştırın Eğer bir serbest çalışan ya da soloprenörseniz, işletmenizin çalışmaya devam etmesinin ne kadar zaman alabileceğini bilirsiniz. Giderler konusunda titiz olmaktan, fatura oluşturmaya ve izlemeye kadar, işletmenizin operasyonel yönlerini yönetmek için harcanan saatler çoktur. Tüm bu görevleri kolaylaştırmak için bir teknoloji kullanmak sadece baş ağrısından tasarruf etmekle kalmaz, aynı zamanda “COO” rolünüzü otomatikleştirmenize yardımcı olur, böylece çalışmaya odaklanabilirsiniz. İster kesintileri sınırlamaya, üretkenliğinizi artırmaya veya daha organize olmaya odaklanın, bu ipuçlarının ve araçların çalışma tarzı alışkanlıklarınızı zenginleştirmenize ve bir sonraki büyük projenizi etkili bir şekilde ele almanıza yardımcı olacağını umuyoruz. Andco logosuAND CO , teklifinizden ödemeye kadar işinizi yönetmenize yardımcı olacak proaktif bir uygulamadır. Mobil ve web uygulamasında, saatlerinizi kolayca izleyebilir ve kaydedebilir, gider raporlarınızı banka hesapları içindeki harcamanızla senkronize edebilir, sağlam freelance sözleşmeleri özelleştirebilir ve mali durumunuzun mevcut durumuna ilişkin iş raporları alabilirsiniz. Uygulamayı denemek ücretsizdir .

Okuyucu Yorumları

0 Yorum