Domain Authority Nedir? Domain Authority 2.0 ile hangi özellikler geldi?

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Domain Authority Nedir? Domain Authority 2.0 ile hangi özellikler geldi?
0 Yorum 161 Okuma

Domain Authority, etki alanı yetkisi veya çoğu dijital pazarlamacının ‘DA’sı, bir web sayfasının yetkisini belirlemek için SEO devi Moz tarafından oluşturulan bir sıralama puanıdır. 2004’ten bu yana Moz, SEO gelişmelerinin ön saflarında yer aldı ve esasen DA ne kadar yüksekse, sayfanın SERP’lerde sıralanma olasılığı o kadar yüksek. Ancak, etki alanı otoritesinin bir sıralama faktörü olarak değerlendirilmemesi, daha çok sadece bir ölçüt olması gerektiğini hatırlamak önemlidir. Bir web sitesinin DA’sının nasıl oluşturulduğuna dair üç ana nokta vardır. Bunlar: Köklendirilmiş alan sayısı Geri bağlantıların sayısı Gelen bağlantıların güvenilirliği Peki, Domain Authority 2.0 İçin Neler Değişti? Şubat ayında, yeni bir DA’nın 5 Mart’tan itibaren Moz tarafından başlatılacağı açıklandı. Moz, etki alanı yetkilisinin hesaplanma şeklini güncelledi ve puanları artıracak yeni faktörler ekledi. Gerçekleşen değişiklikler: DA 2.0’dan önce, etki alanı yetkisi çok sayıda sonuca karşı tartıldı ve yeni DA daha belirgin sonuç verilerine odaklanacak gibi görünüyor. Yeni metrik, yalnızca tarihi sıralamaya sahip siteleri anlamada daha iyi olmalıdır. Eğitim algoritmasında yapılan değişiklikler, bağlantı manipülasyonunu koklamak için daha donanımlı bir sistemle sonuçlandı. Moz şimdi bir web sitesinin geri bağlantı portföyünü bir spam puanı ekleyerek ve hem web sitesinin geri bağlantılarının kalitesine hem de getirdiği trafik miktarına bakarak düzenleyecektir. Ayrıca “istisnai veriler” içeren yeni bir endeks aracı var. DA SERP Sıralaması ile Nasıl İlişkili? Moz araştırmacısı Russ Jones, hem SERP sıralaması hem de bir sitenin listelenen etki alanı otoritesi arasındaki ilişkinin gücünü kanıtladı. Araştırma 16.000 anahtar kelimeyi harmanladı ve yalnızca sonuçların ilk sayfasına baktı. Etki alanı yetkilisinin yanı sıra, farklı sayfalardan gelen güven ve atıf akışlarının tümü toplandı, her etki alanı Spearman korelasyon katsayısı yöntemi kullanılarak alındı. Sonuç DA’nın SERP sıralaması ile en yakın rakibinin metrik değerinden% 6 daha iyi korele olduğunu gösterdi. Bununla birlikte, dikkat edilmesi gereken, her metriğin hedeflerinin farklılık gösterdiğidir. Örneğin, alan adı otoritesi bir alanın sıralamasını tahmin etmeyi amaçlarken, diğer ölçümlerin farklı amaçları vardır. Bu, Web Sitenizi Etkileyecek mi? Eğer DA’nız düşerse, rakiplerinizin de bir vuruş yapma şansı çok yüksektir, bu yüzden endişelenecek pek bir şey yoktur. Bir alanın alacağı ortalama düşüş sadece% 6’dır. DA’nızı geliştirmek için yapılacak en iyi şey, harika içerikler oluşturmak ve güvenilir sitelerden yüksek kaliteli bağlantılar sağlamak olacaktır.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum