Dünya genelinde ülke uzantıları büyüyor

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Dünya genelinde ülke uzantıları büyüyor
0 Yorum 145 Okuma

Domain pazarındaki hareketlilik her geçen gün artarken özellikle COM uzantısındaki sıkışma, internet girişimcilerini kendi ülke uzantılarına yöneltti. 2010 yılında Almanya’nın başını çektiği bu yeni trend, 2012’ye geldiğimizde İsveç’ten Çin’e kadar Dünya’nın tüm ülkelerine yayılmış durumda. 240 milyonun üzerinde kayıtlı alan adını barındıran internet ekosistemi; yüksek hıza sahip mobil kullanıcılar, tabana yayılan fiber bağlantı ve bu konforun yeni müdavimleri ile büyüme trendine devam ediyor. Özellikle yeni katılımın farkında olan geleneksel ticaret anlayışının 2011 yılından beri e-ticaret ile yakından ilgileniyor olması, hem girişimler hem de bu girişimlerin pazarlama ihtiyaçları için kurulan mecralar düşünüldüğünde ekosistemin giderek daha da büyüyeceğini tahmin etmek hiç de zor değil. Almanya .DE uzantısını zirveye taşıdı Dünya’nın halihazırda en popüler domain uzantısı olan .COM; anlamsal bütünlük arz eden kelimelerde hızla tükenirken, çoğu web projesi için akılda kalıcı ve ziyaretçi trafiğinin ana arteri olan arama motorları ile uyumlu varyasyonlar üretebilmek için kendi ülke uzantılarını kullanan Almanlar, 2010 yılından beri büyük bir kararlılıkla kaydettikleri .DE uzantısı ile Verisign’ın 2012 2. çeyrek raporuna göre en çok kaydedilen ikinci alan adı ünvanını kazandılar. İlk 10’da 6 adet ülke uzantısı Aynı rapora göre ccTLD olarak bilinen ülke uzantılarının, global ölçekte en çok kaydedilen ilk 10 listesinde bolca yer alması da dikkat çekici bir başka nokta. 1 .com 2 .de (Almanya) 3 .net 4 .tk (Tokelau) 5 .uk (Birleşik Krallık) 6 .org 7 .info 8 .nl (Hollanda) 9 .ru (Rusya Federasyonu) 10 .cn (Çin Halk Cumhuriyeti) Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz. Türkiye TR uzantısı ile listede yok 26 milyon internet kullanıcısına sahip Türkiye ise kendi ccTLD uzantısı olan .TR ile listeye girebilmiş değil, zira listenin 9. sırasında yer alan Hollanda’nın 17 milyon nüfusu olduğu düşünüldüğünde Türkiye’nin kendi ülke uzantısına yatırım yapmadığı da açıkça ortaya çıkıyor. com.tr / net.tr / org.tr gibi belge süreçleri olan ve flat name formatı dışında şimdilik tek başına tahsis edilemeyen TR uzantısının, belge gerektirmeyen web.tr / gen.tr / biz.tr gibi alternatiflerinde de yeterli büyümeyi yakalayamadığı gözlemleniyor. Yeni dönemde Ortadoğu Teknik Üniversitesi yönetiminden, BTK‘ya bağlı Trabis yönetimine geçmeya hazırlanan TR için orta vadede güçlü bir ivmelenme beklentisi hakim; Zira .TR uzantısı, kayda müsait geniş alternatifler sunmasının yanında ülke kimliğini üzerinde taşıyarak güçlü ve prestijli bir imaj çiziyor.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum