Google'ın Web Sitenizi Bildirmesini Sağlama

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Google'ın Web Sitenizi Bildirmesini Sağlama
0 Yorum 123 Okuma

Güzel bir web sitesi oluşturdunuz, ancak henüz Google'da görünmüyor. Bu, büyük arama motorlarının sizi nasıl fark edeceğini merak ederek, dansta bir duvar çiçeği gibi hissetmenizi sağlayabilir. Google her gün milyarlarca web sitesini yönetiyor. Bunu nasıl yapar… ve nasıl biraz daha fazla dikkat çekebilirsiniz? Google'ın bir web sitesini nasıl endekslediğini, analiz ettiğini ve sıraladığını ve sürece yardımcı olmak için neler yapabileceğinizi inceleyelim. 1. Web sitenizi dizine ekleme Tıpkı eski günlerdeki telefon defterleri gibi, arama motorları da bildikleri tüm web sitelerindeki tüm sayfaların büyük bir dizinine sahiptir. Siteniz yalnızca o veritabanındaysa SERP'lerde ("arama motoru sonuç sayfaları" kısaltması) gösterilebilir. Dizin oluşturma nasıl çalışır? Yeni web siteleri bulmak için, arama motorları web sitelerini otomatik olarak ziyaret eden tarayıcılar : sanal botlar kullanır. Bütün gün her gün. Tarayıcılar her web sitesine yukarı ve aşağı bakar: metne, resim açıklamalarına ve sitedeki tüm bağlantılara bakarlar. Bu noktada, daha sonra analiz edebilmeleri için orada ne olduğunu bilmek istiyorlar. Web sitenizi Google'ın dizinine nasıl ekleyebilirsiniz? Sitenizin arama sonuçlarında görünebilmesi için arama motorunun sitenin var olduğunu bilmesi gerekir. Teknik açıdan, arama motorunun sitenizi bilinen web siteleri dizinine eklemesini istiyoruz. Bu üzerinde çalışmak için ilk şey: sitenizi optimize etmek için yaptığınız her şey, yalnızca arama motoru sitenizi ilk etapta görürse fark yaratabilir. Siteniz yeniyse, arama motoru tarayıcıları sitenizi büyük olasılıkla birkaç gün veya hafta içinde bulacaktır. Ancak süreci acele etmek istiyorsanız, hızlı bir şekilde dizine eklenmesinin en iyi yolu ücretsiz bir Google Search Console hesabına kaydolmak ve URL İnceleme Aracı'nı kullanmaktır . Veya, bir Jimdo Dolphin web siteniz varsa , SEO araçlarını dizine ekleme için otomatik olarak göndermek için kullanabilirsiniz . Bu işlem yalnızca bir dakika sürer, ancak bir tarayıcının web sitenizi en kısa sürede ziyaret edeceğinden kesinlikle emin olabilirsiniz. Bir şeyin sihirli bir şekilde olmasını beklemekten çok daha iyi. Siteniz zaten dizine eklenmiş mi? Sitenizin dizine eklenip eklenmediğini görmenin en hızlı yolu Google'ı açmak ve arama çubuğuna yazmaktır: site: web sitenizin adresi ( Örneğin, site: my-sample-website.com) Sitenizin Google tarafından dizine eklenip eklenmediğini kontrol etme Hızlı bir kontrol, Google'ın web sitenizin henüz mevcut olup olmadığını bildiğini gösterir. Eğer değilse, endişelenmeyin — yakında olacak. Enter tuşuna bastığınızda sonuçlar sayfası, web sitenizdeki Google dizinindeki tüm sayfaların bir listesini gösterir. Dizine eklenmediyseniz, "Aramanız - siteniz: my-sample-website.com - hiçbir dokümanla eşleşmedi" ifadesi görünür . 2. Web sitenizi analiz etme Tarayıcı, sitenizin var olduğunu ve neyin üzerinde olduğunu öğrendikten sonra, ne bulduğunu analiz etmenin zamanı geldi. Bu analiz bir sıralama ile sona erer: İnternette belirli bir arama ifadesiyle en iyi eşleşen sayfaların listesi. Siteniz hangi soruları cevaplıyor? Google'ın bir web sitesini analiz ederken baktığı birçok şey vardır. Arama motoru, sitenizin ne hakkında olduğunu ve daha da önemlisi web sitenizi arama yapan kullanıcılara ne zaman göstermesi gerektiğini bilmek ister. Arama motoru, web siteniz için hangi arama ifadelerinin uygun olduğunu bulmaya çalışır. Bu sürecin, Google'ın algoritmalarının yıllar içinde çözmede daha iyi ve daha iyi olduğu konusunda biraz incelik var. Örneğin, siteniz kahve ile ilgiliyse, insanlar şehrinizde kahve içmek için en iyi yeri aradıklarında mı görünmeli, yoksa insanlar kendi kafeleri için iyi bir kahve tedarikçisi aradıklarında mı görünmeli? Arama motoru algoritmaları içeriğinize bakabilir, metninizi “okuyabilir” ve bu soruyu cevaplayabilir. 3. Web sitenizi sıralama Arama motoru analizini yaptıktan sonra, sitenizin bu arama ifadeleri için diğer rakip web sitelerinden daha fazla veya daha az alakalı olup olmadığını anlamak istiyor. Bunu yapmak için, yaklaşık 150 farklı sıralama faktörü kullanır (ve bazıları daha da fazlası olduğunu söyler). Bunlardan bazıları diğerlerinden daha önemlidir. Ne yazık ki, tüm farklı sıralama faktörlerini takip etmek kolay bir liste yok. Google ve diğer arama motorları bize tam olarak aradıklarını söylemezler, çünkü arama sonuçlarını değiştirmemize başlamak istemezler. Neyse ki, genel kurallar sunuyorlar. SEO'da çalışan kişiler, arama motorlarının bir web sitesindeki içeriği nasıl ele aldığını görmek için genellikle testler yaparlar. Bu bilgileri kullanarak, sitenizi optimize edebilir ve belirli arama ifadeleri için daha üst sıralarda yer alabilirsiniz. Arama motoru optimizasyonunun tüm nüanslarına adanmış bir meslek olsa da, bu basit adımlarla başlayabilirsiniz: Hedeflemek istediğiniz arama ifadeleri hakkında fikir edinmek için biraz anahtar kelime araştırması yapın. ( Uzman olmayanlar için hızlı ve kolay anahtar kelime araştırma fikirleri hakkında bazı öneriler ). Web sitenizdeki SEO ayarlarını açın ve Ana Sayfa Başlığınız ve Web Sitesi Başlığınız gibi boş alanları doldurun. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerin bazılarını kullanarak sitenizin ne hakkında olduğunu açıklamak için bu alanları kullanın. Metin yapınızı vermek için web sitenize Başlıklar ekleyin (arama motorları, sitenizin ne hakkında olduğunu ve nasıl düzenlendiğini anlamak için bu başlıkları kullanır) ve resimlerinizdeki Alternatif Metin alanlarını doldurun . Web sitenizin içeriğini iyileştirin. SEO ayarları sadece şimdiye kadar alacak. Arama motoru sıralamasında en önemli faktör , web sitenizde yüksek kaliteli, alakalı metin olmasıdır . Jimdo Dolphin SEO Ayarları paneli Arama motoru sıralamasını yükseltmek için SEO ayarlarınızda sadece birkaç değişiklik yapın. 4. Yeniden tarama ve güncellemeleri kontrol etme Böylece, siteniz dizine eklendi. Bazı arama ifadeleri için optimize etmek üzere birkaç değişiklik yaptınız. Şimdi ne olacak? Web sitenizi oluşturun Google'ın değişikliklerinizi görmesi biraz zaman alıyor Şimdi bekliyoruz. Değişikliklerinizin arama sonuçlarında bir etkisi olması için önce tarayıcının bunları fark etmesi gerekir. Bir sonraki ziyaretinde tarayıcı, son ziyaretinizden bu yana bir değişiklik olup olmadığını görmek için sitenize bakacaktır. Temel olarak şunu bilmek istiyor: Bu siteyi arama yapanlara gösterme şeklimi değiştirmem için bir neden var mı? Sitenizin tarama sıklığı her web sitesi için farklıdır. Google'ın mantığı, arama sonuçlarını alakalı ve güncel tutmaya dayanıyor gibi görünüyor. Her saat yeni orijinal içerik barındıran çok popüler bir ulusal haber sitesi işletiyorsanız, tarayıcılar sitenizi sık sık ziyaret eder. Siteniz yılda yalnızca bir kez değişirse, bir sonraki taramanız daha uzun sürecektir. Bu nedenle düzenli olarak check-in yapmak ve tüm bilgilerinizi güncel tutmak iyi bir fikirdir. Siteniz yeniden tarandıktan ve tekrar analiz edildikten sonra, belirli bir arama ifadesi için birkaç konum değiştirebilir. Başka bir arama ifadesi için konumlar bile düşebilir. Sıralamanızdaki bu değişiklikleri izlemenize yardımcı olabilecek birçok SEO aracı var. Bir bütçe üzerinde çalışıyorsanız, Google'daki sıralamalarınız hakkında bilgi almak için Google Search Console en iyi seçenektir: Search Console hesabınıza giriş yapın. Git Trafik> Arama Analizi ara Üst çubuktaki Konumları seçin Artık web sitenizin, kullanıcıların aradığı arama ifadeleri için konumunu görebilirsiniz. Web siteniz bir süredir yayındaysa, birçok farklı arama ifadesinden ziyaretçi alabilirsiniz. Çoğu durumda, hemen bir numaralı konuma atlamayı beklememelisiniz. Ama cesaretiniz kırılmasın. Oraya ulaşmak zaman alır ve birçok küçük adımın sonucudur . Trafiğinizi artırdıkça ve sitenize içerik ekledikçe, sıralamanız zaman içinde artmalıdır. Daha fazla SEO tavsiyesi için şu yayınlara göz atın: SEO'yu Anlamak: Web Siteniz için 5 Dakikalık Düzeltmeler İlk Başlarken Web Sitenize Trafik Nasıl Yönlendirilir Hızlı ve Kolay Anahtar Kelime Araştırma Fikirleri

Okuyucu Yorumları

0 Yorum