Kriz Zamanlarında Sosyal Medyada Firmanız Nasıl Konumlanmalı?

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Kriz Zamanlarında Sosyal Medyada Firmanız Nasıl Konumlanmalı?
0 Yorum 152 Okuma

Hem dünyada hem de Türkiye’de Covid-19 salgınının yayılmasını önlemek ve sevdiklerini güvende tutmak için çoğu insan bu günlerde evde zaman geçiriyor. Bu durum yüz yüze iletişim kurma ve sosyalleşme seçeneklerimizi bir süreliğine elimizden aldı ve dijitale olan ilginin daha da artmasını sağladı. Koronavirüs salgını öncesinde de dijital platformlara yatırım yapan ve müşterileri ile dijital kanallardan iletişim kurmaya alışık olan firmalar bu süreci daha normal geçirirken, sosyal medyada aktif olmayan ve web site güncellemelerini yapmakta eksik kalmış firmalar için süreç daha zorlu geçebilir. Bu yazımızda, virüs salgını esnasında hedef kitleniz ile sosyal medya üzerinden nasıl doğru iletişim kuracağınıza dair bazı bilgileri derledik. Sosyal Medya Profilleriniz Güncel Olmalı Sosyal medya profillerinin güncelliği her dönemde önemlidir ancak müşterilerinizin fiziksel olarak işletmenize gelme ihtimalinin olmadığı bugünlerde güncel kalmak çok daha büyük önem taşıyor. Müşteri karşısında güncel içerikler olan ve süreç ile alakalı bilgi veren bir firma bulduğunda; güvenle alışveriş yapabiliyor. Koronavirüs salgını son bulana ve hayat normale dönene kadar işletmenizde yaptığınız değişiklikleri mutlaka takipçilerinize duyurun. Örneğin; mağazanız hala açıksa açık olduğu saat aralıklarını, firmanızın virüsü önlemek için aldığı tedbirleri, bu dönemde kargo hijyen kurallarınızı vb. bilgileri mutlaka takipçileriniz ile paylaşın. Sizin güncel bilgileri talip ettiğinizi ve firmanızda tedbirler aldığınızı gören hedef kitleniz ile daha sağlıklı ve uzun süreli bir bağ kurabilirsiniz. Blog Yazılarınız Gündeme Uygun Olsun Web sitenizde, bulunduğunuz sektör ile ilgili hedef kitlenize bilgi ve tavsiye veren blog yazılarına mutlaka yer verin. Blog yazıları SEO açısından fayda sağlamanın yanında takipçileriniz için doğru bilgiye erişebildikleri ve keyifle takip ettikleri bir alana dönüşebilir. Örneğin; giyim sektöründe yer alan bir firmaysanız koronavirüsün kıyafetlerde ne kadar süre yaşadığı, kıyafetlerin nasıl dezenfekte edilebileceği gibi konularda blog yazıları hazırlayabilir ve bu yazıları sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Sosyal Medya Moderasyonu Sosyal medyada müşterilerinizden aldığınız dönüşleri takip etmek ya da sordukları sorulara hızlı dönüş sağlamak müşteri sadakati açısından çok önemlidir. Herkesin online alışveriş yapmaya başladığı bu zamanlarda; gönderi yorumlarınızı ve mesaj kutunuzu çok daha sık kontrol etmelisiniz. Daha önce firmanıza sık sorulan soruları tespit edip otomatik cevap kalıpları hazırlamak için zaman ayıramamış olabilirsiniz. Şu an bunu yapmak için en doğru zaman. Otomatik cevap kalıpları müşterilerinize çok daha hızlı cevap vermenizi ve firmanızda moderasyon ile ilgili görev değişikliği yaptığınızda da müşteri iletişiminde kurumsal dilinizin aynı şekilde devam etmesini sağlayacaktır. Paylaşım Saatlerinizi Gözden Geçirin Düzenli olarak yapılan sosyal medya ölçümlemeleri; size sonraki dönemde neler yapmanız gerektiği konusunda ciddi bir öngörü sağlar. Bu verilerin içinde sosyal medyada en çok etkileşim aldığınız saatler de vardır. Birçok firma sabah ve akşam saatlerinde işe gidiş ve dönüş zamanları olduğu için daha iyi etkileşim alır. Ancak bu süreçte çoğu firma evden çalışma sistemine geçtiğinden etkileşim saatlerinizde de bazı değişiklikler olabilir. En iyi etkileşim saatlerinizi bulmak için raporlarınızı inceleyin ve farklı saatlerde paylaşım yapmayı deneyin. Son olarak Instagram Hikayeler’in sunduğu ve hedef kitle ile interaktif iletişim kurmayı sağlayan özelliklerden mutlaka faydalanın. Bu sayede hedef kitlenizin alışkanlıklarını çok daha iyi ölçümleyebilirsiniz. Canlı yayın, soru sorma, anket yapma gibi özellikler bugünlerde çok işinize yarayabilir. Instagram Hikaye reklamları da bu zamanlarda çok faydalı olabilir.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum