SEO Temel Kavramlarını Anlama: 5 Dakika Düzeltmeleri

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog SEO Temel Kavramlarını Anlama: 5 Dakika Düzeltmeleri
10 Yorum 525 Okuma

Arama motorlarının oluşturulmasıyla, tamamen yeni bir süreç (ve endüstri) doğdu: arama motoru optimizasyonu (SEO). SEO, web sitenizin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmanın yoludur. Bu günlerde, SEO uygulaması iki ana bölüme ayrılabilir: Sayfa içi ve sayfa dışı. Bu yayında, sayfadaki optimizasyonunuzu anlama ve iyileştirme konusunda size temel bir rehber vereceğiz. Birçok kişi için, web sitelerinde hiç kullanmadığı ayarlar hakkında konuşuyoruz. Bilirsiniz, belki dokunmakta tereddüt ettiğiniz SEO paneli. Ancak, sitenize doğru başlıkları ve açıklamaları uygulamak için biraz zaman ayırarak, SEO'nuzu sıçrama ve sınırlarla geliştireceksiniz. Aslında, sayfa SEO'yu etkileyen beş ana faktörden dördü sadece birkaç dakika içinde ele alınabilir. İlk olarak, biraz arka plan. “Sayfa İçi” SEO , web sayfanızın arama motorlarının sizi nasıl gördüğünü etkileyen bölümlerini ifade eder. Bu faktörler başlık etiketleri, meta açıklamalar, başlıklar, alternatif etiketler ve sayfalarınızın gerçek içeriği gibi şeyleri içerir. (Bu terimlerden herhangi birinin ne anlama geldiğini bilmiyorsanız endişelenmeyin, bunu ele alacağız.) “Sayfa dışı” SEO , web sitenizin dışında, arama sıralamanızı etkileyen, gelen gibi faktörleri ifade eder bağlantı kurma ve sosyal medya paylaşımı. Sayfa içi SEO'nuzu görmezden gelirseniz, arama motorlarının web sitenizi nasıl gördüğünü ve yeni ziyaretçilerin sizi nasıl bulabileceğini etkilemek için büyük bir şansı kaçırırsınız. Anahtar kelimeler ve konular için optimizasyon Anahtar kelimelerden bahsetmek tepeler için koşmak istiyorsa, endişelenmeyin. Anahtar kelimeler eskiden “eski okul” SEO'nun favori aracıydı. Farklı kelime ve kelime öbeklerini araştıracak ve bunları web sitenize birçok yerde eklemeye çalışacaksınız: “köpek yürüyen Seattle”, “köpek oturan Seattle”, “evcil hayvan bakımı Seattle” vb. Bugün anahtar kelimeler hala bir rol oynamaktadır. Ancak Google, yalnızca anahtar kelimelere bağlı kalmadan bir web sitesinin ne hakkında olduğunu anlamada çok daha iyi bir hale geldi. Yeni makine öğrenimi ve yapay zeka ile arama motorları daha geniş konu ve kavramlara dayalı web sitelerini anlayabilir. Bu onlara daha “insan bakış açısı” verir , bu da bizim insanlar için harika bir haberdir. Bazı anahtar kelime baskısını alır ve bir makine gibi düşünmeye çalışmak yerine, bir insan gibi düşünerek ve yazarak (ne kadar uygun!) SEO yapabileceğiniz anlamına gelir. Bu, anahtar kelimeleri atlatabileceğiniz anlamına mı geliyor? Tam olarak değil. En iyi yaklaşım biraz karmadır : anahtar kelimelerinizi daha güncel, konuşma ve insan metniyle de birleştirin. Web sitenizi oluşturun Sayfa içi SEO, sayfanızın ne hakkında olduğunu bilmekle başlar Hadi gidelim o zaman. Sayfa içi SEO'nuzu geliştirmeden önce, bir sayfanın ne hakkında olduğunu ve hangi anahtar kelimelerin onu tanımladığını bilmeniz gerekir. Anahtar kelimelerinizin veya arama terimlerinizin ne olduğunu anlamadıysanız, anahtar kelime araştırmasının nasıl yapılacağına ilişkin yazımı kontrol ettiğinizden emin olun . Anahtar kelime araştırması her zaman başarılı bir SEO kampanyasının ilk durağıdır. Ana arama terimlerinize karar verdikten sonra, çeşitli web sayfalarınızı optimize etmek istersiniz. Optimize ettiğiniz ilk sayfa muhtemelen ana sayfanız olacaktır. Bu sayfayla ilişkili anahtar kelime, işletmenizle en alakalı anahtar kelime olmalıdır. Buradan, sitenizdeki diğer sayfalar üzerinde çalışabilir ve her sayfayı optimize edebilirsiniz. Not: Sayfadaki optimizasyonunuzu abartmak istemezsiniz. Ancak sayfanız spam içerikli (veya anahtar kelimelerle doldurulmuş) görünmediği sürece, bu yalnızca arama motoru sıralamalarınıza yardımcı olur. Anahtar kelime doldurma ve ne yapılmayacağı hakkında daha fazla bilgi için Google'ın alakasız anahtar kelimelerle ilgili sayfasını ziyaret edin . Oluşturduğunuz her web sayfası için odaklanmak isteyeceğiniz beş ana öğe şunlardır: 1. Başlık etiketi "Başlık etiketi", kaynak kodunuzdaki bir web sayfasının gerçek başlığını temsil eder. Arama sonuçlarında tıklanabilir mavi başlık olarak göreceksiniz. Her ikisi de Jimdo'nun SEO Ayarları'nda manuel olarak ayarlayabileceğiniz Sayfa Başlığınızın ve Site Başlığınızın birleşimidir . arama motoru sonuçları Bu ayarlara asla dokunmazsanız, Jimdo web siteniz navigasyonunuzdaki ve kullanıcı adınızdaki varsayılan başlıkları kullanır. Orada büyük bir sorun yok. Ancak, siteniz arama sonuçlarında göründüğünde ziyaretçilerin gördüklerini tam olarak özelleştirme şansını kaçırırsınız. JimdoPro ve JimdoBusiness kullanıcıları, web sitelerinin her sayfası için benzersiz sayfa başlıkları ve açıklamalar ayarlayabilir. Eylem Öğe 1: SEO ayarlarınızı açın ve web sitenizin her sayfası için kısa bir Sayfa Başlığı ve Sayfa Açıklaması girin. Ayrıca Site Başlığınızı doldurmak için Web Sitesi sekmesini tıkladığınızdan emin olun. Bu genellikle işletmenizin veya markanızın adı olacaktır ve yalnızca bir kez ayarlamanız gerekir. 2. Meta açıklaması Meta açıklama, belirli bir web sayfasının daha da açıklanmasını sağlar. SEO ayarlarınızda bunu Sayfa Açıklaması alanı olarak görürsünüz . Google ve diğer arama motorları, web sitelerini sıralamak için meta açıklamalar kullanmadıklarını belirtmiş olsa da, yine de çok değerli olabilirler. Birçok pazarlamacı, onları bir web sayfasının harekete geçirici mesajı olarak düşünmeyi sever. Arama motoru sonuçlarına bakan kullanıcılara web sayfanızın daha ayrıntılı bir açıklamasını verir ve tıklayıp tıklamamaları konusunda karar vermelerine yardımcı olabilir. Meta açıklamayı kendiniz güncellemezseniz, çoğu arama motoru sayfadan başka bir metin çeker, bu da en iyi sayfa tanımlayıcısı olmayabilir. Sayfa açıklaması için önerilen karakter sınırı 155-160 karakterdir. Ayrıca, açıklamaya bir sayfanın ana terimlerini eklerseniz Google, bunları genellikle arama sonuçlarında kalın harflerle yazacaktır ve bu, oranları tıklamak için genellikle büyük bir nimet olabilir. Eylem Öğe 2: Web sitenizdeki her sayfa için kısa bir sayfa açıklaması girin. Bu ideal olarak, sayfanın bazı anahtar kelimeleri veya kelime öbeklerini kullanma hakkında ne olduğunu açıklayan kısa bir metin olacaktır. Ayrıca, arama motoru sonuçlarında görüyorsa bağlantınızı tıklayacak birini motive etmelidir. Sayfa açıklamalarınızı yazma ve test etme konusunda ipuçları için bu gönderiye göz atın. 3. Başlık etiketleri (H1, H2 ve H3) Başlık etiketleri yalnızca yazı tiplerinizi farklı boyutlarda yapmak için değildir. Bir web sayfasının çeşitli bölümlerini ayırt ederler ve arama motorlarının sayfanızın ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı olurlar. Bir web sayfasını okuyorsanız, hiçbir yerde "H1" veya "H2" yazdığını görmezsiniz, ancak bu etiketler arama motorları için perde arkasında görünür. Büyük bir sayfa SEO en iyi uygulaması, bir sayfanın alakalı arama terimlerini H1 etiketine dahil etmektir (bu, Büyük Başlık Öğenizdir). Web sitenizin her sayfasının üstünde bir H1 başlığı olmalıdır. H2 ve H3 etiketleri SEO'nuz için önemli değildir, ancak bu onları tamamen göz ardı etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Mümkünse bir sayfanın hedeflenen anahtar kelimesini H2 ve / veya H3 etiketine de ekleyin. Ayrıca sayfanızı yapılandırmak ve metninizin daha kolay okunmasını sağlamak için de faydalıdırlar . Jimdo ile başlık etiketleri ekleme ve düzenleme Jimdo web sitelerinde, Başlık Öğesini kullanarak başlık ekleyebilir ve düzenleyebilirsiniz. H1 Büyük, H2 Orta ve H3 Küçük. Eylem Öğe 3: Web sitenizin her sayfasında üstte bir (ve yalnızca bir) H1 / Büyük Başlık bulunduğundan emin olun. Bu başlık, ideal olarak doğal dili ve hedeflediğiniz arama terimlerini kullanarak sayfanın ne hakkında olduğunu açık ve net bir şekilde tanımlamalıdır. 4. Alternatif etiketler Alternatif etiketler (veya alternatif etiketler) web sitenizdeki resimler için yazdığınız açıklamalardır. Ortalama ziyaretçiniz tarafından görülmese de, arama motorlarına her bir resmin ne hakkında temel bir fikir verir. Web sitenize her resim eklediğinizde, gerçek ham dosya hedeflenen bir anahtar kelimeyle kaydedilmelidir. Örneğin, fotoğrafınız siyah renkte bir erkek takım elbisesiyse, bu dosyayı varsayılan “image_0016.jpg” yerine “mens-suit-black.jpg” gibi bir şey olarak kaydetmelisiniz. Daha da önemlisi, alakalı arama terimini web sitenizdeki resmin alternatif metnine eklemelisiniz . Aynı örneği kullanarak, görüntüye alternatif metin olarak “siyah renkte erkek takım elbise” eklersiniz. Daha fazla resim ipucu için, resimleri tasarım ve SEO için optimize etme konusundaki yazımıza göz atın . Eylem Öğe 4: Web sitenizdeki her bir Fotoğraf Öğesi için etiket simgesini tıklayın (aşağıya bakın) ve Alternatif Metin alanına kısa ve basit bir açıklama girin . Bu, Mağaza Öğesi Öğelerinizdeki fotoğraflar için de iyi bir fikirdir . Web sitenizi oluşturun Jimdo sitenize Alt Etiketi nasıl eklenir. Jimdo sayfalarında, Fotoğraf Öğesi'ni kullanarak resimlerinize alternatif etiketler ekleyebilirsiniz. “Altyazı ve Alternatif Metin” düğmesini tıklamanız yeterlidir. 5. Sayfanın içeriği Tamam, bu sonuncuyu beş dakika içinde çözemeyebilirsiniz. Ancak sayfanın gerçek içeriği, sayfadaki en önemli SEO faktörüdür. Yukarıda listelenen diğer dört faktörü uygularsanız ancak web sayfanıza gerçek içerik eklemeyi unutursanız , arama motorlarında asla sıralanmaz . Ancak , belirli bir sayfa için doğru içeriği düşünmek, araştırmak ve uygulamak için zaman ayırırsanız , arama motorlarından tutarlı trafik getirebilmeniz gerekir. Her zaman arama motorları için değil, insanlar için içerik yazmaya odaklanmanız gerektiğini unutmayın. Eğer varsa doğru konuyu açıklayan yararlı bilgiler içerik ve yapı sayfalar yazın , o zaman yeni ziyaretçi çekmek ve içeriğe bağlantı diğer web sitelerine ikna edebileceksiniz. Bunu yaparsanız, Google ve diğer arama motorları dikkat çekecek ve web sitenizin sıralamalarında bir iyileşme görmeye başlayacaksınız. Eylem Öğe 5: Web sitenizin her sayfasına yararlı ve net metin yazmak için biraz zaman ayırın. Çoğunlukla görsellere ve tasarıma odaklanmak cazip gelebilir, ancak metniniz muhtemelen daha da önemlidir. Metin insanların aklına gelebilecek genel soruları yanıtlamalı ve işletmenizi ve sunduklarınızı tanımlamalıdır. En önemlisi, bunu insanlar için doğal dilde yazmalısınız - yapay anahtar kelime doldurmaya gerek yoktur. Denenmiş ve gerçek bir SEO stratejisi Bazen arama motorları gizemli iç işleyişe sahip kara kutular gibi görünebilir. Bununla birlikte, bugüne kadar sayısız web sitesi için neyin işe yaradığını öğrenmek ve uygulamak zor değildir. Bu yüzden web sitenizin başlığı altına bakın ve bu sayfadaki SEO ipuçlarını izleyin. Arama görünürlüğünüzü artırmaya bir adım daha yaklaşmış olacaksınız. Yorumlar bölümündeki bu sayfa içi SEO önerileri hakkında herhangi bir sorunuz varsa bize bildirin. Konu hakkında daha fazla bilgi için Yeni Başlayanlar İçin SEO Kılavuzumuzu okuyun .

Okuyucu Yorumları
0 Yorum