Web Sitesi İstatistikleri: Sayılar Ne Anlama Geliyor?

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Web Sitesi İstatistikleri: Sayılar Ne Anlama Geliyor?
0 Yorum 104 Okuma

Birçoğumuz web sitesi istatistiklerimize göz atıyor ve sonuçları ilginç buluyoruz. Hatta bir “mm” takdir veya “oh” sürpriz mırıldanabiliriz. Ancak ziyaretçi sayısından ne gibi somut sonuçlar çıkarabilirsiniz? Ya da gördüğünüz istatistiklere göre web sitenizi nasıl etkili bir şekilde optimize edebilirsiniz? Bu makalede, yeni İstatistik Görünümü ve Yükseltme Uygulamamızdaki istatistiklerin her birine daha yakından bakacağız ve bazı yaygın yanlış yorumlardan nasıl kaçınabileceğinizi açıklıyoruz. Ziyaretçi sayısı Tüm sayıların sayısı - ziyaretçiler, web sitenizin başarısının net bir göstergesidir. Çok sayıda (veya artan) ziyaretçi, sayfanızın içeriğinin oldukça alakalı olduğunu gösterir; burada karmaşık matematik gerekmez. Ancak tüm ziyaretçi numaraları eşit olarak oluşturulmaz Kısacası : Daha fazla ziyaretçi, daha fazla müşteri, okuyucu veya potansiyel müşteri anlamına gelir. Dolayısıyla, trafiğinizi belirli bir sürede artırmayı başarırsanız, alakalı içerik, SEO veya mükemmel pazarlama ile doğru vidaları açtınız. Yararlı bilgiler : “Daha fazla ziyaretçi = daha fazla başarı” basit hesaplamasına rağmen, her zaman farklı web sitelerini karşılaştıramazsınız. Bir "niş" web sitesinin başarısını bilinen bir seyahat blogundan başka yollarla ölçebilirsiniz. Başka bir deyişle, daha küçük bir kitleniz varsa, aylık ziyaretçi sayınızın dört basamaklı olması gerekmez. Başarı, sektörünüze göredir. Jimdo Dolphin hakkında web sitesi istatistikleri Jimdo Dolphin web sitesindeki istatistikler - bir bakışta en önemli figürleriniz. Yönlendiren / Kaynaklar Kullanıcılar genellikle web sitesi trafiğinin kaynaklarını (veya yönlendirmelerini) göz ardı eder, ancak istatistiklerinizin önemli bir parçasıdır. Yönlendirenler, web sitenizin ziyaretçilerinin nereden geldiğini söyler; bunlar trafiğinizin kaynaklarıdır. Belki Google, belki de sizi tavsiye eden ve web sitenize bir bağlantı sağlayan başka bir web sitesidir. Kaynaklarınız nerede iyi tanıtım aldığınızı ve potansiyelin nerede olduğunu gösterir. Google'dan ziyaretçi çok alırsanız Örneğin, sizin SEO muhtemelen iyi çalışıyor. Google size çok fazla trafik göndermiyorsa, bu biraz dikkat etmeniz gereken bir alan olabilir. Kısacası : Yönlendirenler değerli bir bilgi parçasıdır. Kullanıcıların sitenizi nasıl ve nerede bulduğunu bilerek, optimizasyon potansiyelinin nerede olduğunu öğreneceksiniz. Yararlı bilgi : Tıkladığınız trafik kaynaklarının hedef grubunuz ve projenizle tutarlı olması önemlidir. Hedef grubunuzu nerede bulduğunuzu ve bu gruplara nasıl hitap etmek istediğinizi kendinize sorun. Örneğin, organik bebek oyuncakları satıyorsanız, Mumsnet gibi bir yer harika bir trafik kaynağı olabilir. Şu anda yönlendirmeler yoluyla çok sayıda ziyaretçi almıyorsanız, trafik kaynakları işletmeniz için büyük bir potansiyel sunar. SİTENİZİ OLUŞTURUN ilgi Yalnızca ziyaretçi sayısına bakmak, doğru kişilere ulaştığınızın garantisi değildir. Bu nedenle web sitenizin alaka düzeyine bir göz atmanız gerekiyor. Genel olarak, ziyaretçilerin sitenizde ne kadar uzun süre vakit geçirdiğini, içeriğinizin onlar için ne kadar alakalı olduğunu varsayabilirsiniz. Bu aynı zamanda ziyaretçilerin sizin için “doğru” tür müşterilerdir olasılığını artırır ve onlar edeceğiz eylemde olduğunu, bir satın alma albümünüzü indirirken, ya da sadece sizinle alıp almadığını, yapmalarını istiyoruz. In Jimdo Dolphin ve Boost app, biz kalmak ne kadar ziyaretçi bakarak ve kaç sayfa sitenizde yaparken ziyaret ettikleri tarafından “alaka” ölçün. Böylece içeriğinizin ziyaretçilerle ne kadar alakalı olduğunu bir bakışta görebilir ve alaka düzeyinin yükselip yükselmediğinin gelişimini takip edebilirsiniz. Bu, içeriğinizi sürekli olarak optimize etmenize yardımcı olur. Eğer Jimdo Creator bu bakmak isterseniz, size kontrol edebilirsiniz çıkma oranını içinde Google Analytics . Hemen çıkma oranınızı ve tıklama davranışınızı nasıl artıracağınıza ilişkin bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz . Kısacası: Ziyaretçiler belirli bir sayfada ne kadar çok zaman geçirirse, içerik onlar için o kadar ilginç olur. Bu nedenle, kalış süresi web sitenizin alaka düzeyini belirlemek için anlamlı bir göstergedir. Alaka düzeyinizin düşük olduğunu görüyorsanız, içeriğinizi gözden geçirmenin ve potansiyel müşterilerinizin kullanmasının değerli, ilginç ve kolay olduğundan emin olmanın zamanı gelmiş olabilir. Yararlı bilgiler : Yalnız kalma süresi size her zaman tüm web sitenizin uygunluğunun tam resmini vermez . Örneğin, web siteniz şirketinizin ayrıntılarını içeren bir İletişim sayfasıysa, ziyaretçilerin sayısı sabit kaldığı sürece ziyaretçilerin bu sayfada fazla zaman geçirmemesi tamamen iyidir. Birçok el işi dükkanı veya restoran için durum böyledir. Web siteniz için Jimdo Boost Dolphin için Jimdo Boost uygulaması, kaç ziyaretçinin içeriğinizi alakalı bulduğunu gösterir. Popüler sayfalar Hem Jimdo Dolphin hem de Google Analytics, hangi sayfaların özellikle popüler olduğunu gösterir. Böylece, hangi içeriğin en çok tıklamayı ve hangi sayfalarda edindiğine ilişkin net bir görüşünüz var. Kısacası : Belirli içerik işe yararsa benzer içerik yayınlamaya devam edin ve bu içeriği genişletin. Popüler sayfalarınızın ne olduğuna bir göz atmak yararlıdır, böylece neyin iyi çalıştığından dersler öğrenebilir ve diğer sayfalara uygulayabilirsiniz. Popüler sayfalara popüler olmayanlar yerine önemli duyurular ve CTA'lar eklemeyi de deneyebilirsiniz . Yararlı bilgiler : Bir blogunuz varsa, bazı yayınların tüm tıklamaları çektiğini, diğerleri ise gölgede yaşama eğiliminde olduğunu bilirsiniz. Bu normaldir, ancak popüler bir gönderinin hangi yönlerinin (tema, başlık, resimler, stil) diğer yayınlara veya sayfalara aktarılabileceğini analiz etmeye çalışabilirsiniz. Dönem Karşılaştırması Dönem karşılaştırma özelliği, web sitenizi sürekli olarak geliştirmenize yardımcı olacak bir bilgi altın madeni. İstatistiklerde belirli zaman periyotları belirleyip bunları birbirleriyle karşılaştırarak, web sitenizde değişiklik yapmanız gerekip gerekmediği hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Örneğin, yeni öğeler ekleyin veya daha fazla ziyaretçi çekebilecek ürünler depolayın. Dönem karşılaştırma özelliği, özellikle de sitenizdeki değişiklikleri günlüğe kaydetmede sorun yaşıyorsanız, etkili sonuçlar çıkarmak için kullanılabilir. Kısacası : Sezonluk inişler ve çıkışlar neredeyse her web sitesinde gerçekleşir. Bu yüzden işler iyi gitmediğinde panik yapmayın. En belirgin yukarı ve aşağı zirvelerin gerçekleştiği ayı belirleyin, ardından bunu belirli bir etkinlik veya sezonla eşleştirmeyi deneyin. Örneğin, belki Mart ve Şubat başında bir zirve gördünüz, sonra Şubat ortasından sonra bir düşüş gördünüz. Bunun nedeni Sevgililer Günü'nde hediye arayan insanlar olabilir. Yararlı bilgiler : Süreyi karşılaştırırken dış etkilerin de başarınızda bir rol oynayabileceğini unutmayın. Örneğin, web sitesi sahipleri genellikle insanların İnternet'te daha az zaman harcadıkları yaz aylarında daha az ziyaretçi görür. Benzer şekilde, futbol Dünya Kupası gibi etkinlikler belirli siteler için bir nimet olabilir.

Okuyucu Yorumları

0 Yorum