WhatsApp

Normalleşme Süreci ve Küçük İşletmeler

Anasayfa Kurumsal Blog Normalleşme Süreci ve Küçük İşletmeler
10 Yorum 5173 Okuma

Pandemi süreciyle birlikte birçok sektör ve işletme durgunluk yaşıyor. Bazı sektörlerin iş hacmi küçülürken bazı sektörler ise tamamen iş yapamaz hale geldi. Önümüzdeki günlerde normalleşme dönemi başlıyor. Bu dönemde de işletmeler hemen eski çalışma düzenlerine geçmeyecek. Vardiyalı çalışma, temizlik önlemleri, sosyal mesafeli oturma düzeni gibi yeni çalışma kuralları hayatımızın parçası haline gelecek. İşletmenizi içinde bulunduğu durgunluk sürecinden çıkarmanız konusunda size yardımcı olabileceğini düşündüğümüz bazı tavsiyelerimiz var. Nakit Akışınızı Sağladığınız Kaynaklar Neler? Nakit akışı, işletmelerin ayakta kalmasını sağlayan ve ödemelerini yapmalarına katkı sunan en önemli faktörlerden biridir. Bu noktada size nakit akışı sağlayan kaynaklarınızı gözden geçirin ve ödemelerinizi düzenli almak için gerekli hatırlatmaları yapın. Nakit akışınızı kontrol ederken hedefinizin her zaman harcamalarınızdan daha yüksek olmasına önem gösterin. Bu süreçte işinize ara veren sektörler arasındaysanız, kendinizi hatırlatmak için mevcut müşterilerinize çalışmaya başladığınızı ve iş yerinizde yaptığınız yeni düzenlemeleri, hizmetlerinizi anlatan bir mail atabilirsiniz. Unutmayın ki sizinle birlikte birçok işletme normalleşme sürecine başlıyor ve daha önce iş yaptığınız şirketlerin size ihtiyacı var. Bu süreçte daha ufak ölçekli de olsa işletmeler hizmetlerine devam edecek. Gereksiz Harcama Kalemlerinizi Belirleyin Mevcut durum ile birlikte bazı kalemlerde artışlar meydana gelecek. Örneğin bir restoranınız varsa normalleşme süreci kapsamında daha fazla temizlik malzemesine ihtiyaç duyacaksınız. Bunun yanında müşteri kapasitenizi azaltmak ve sosyal mesafeli oturma düzenine geçmek eskiye oranla gelirinizde azalmaya sebep olacaktır. Bu durumda paket servis hizmetinizde bazı kampanyalar yapabilir ve paket servisi öne çıkartabilirsiniz. Dükkanınızın dekorasyonu ya da hoş görünmesi için yaptığınız harcamaları bu dönemde kısarak tamamen hizmet odaklı bir strateji de geliştirebilirsiniz. İçinde bulunduğumuz süreç temel ihtiyaç odaklı ve bir süre daha bu şekilde devam edecek gibi görünüyor. Harcamalarınızı kontrol etmek ve nihayetinde çok pahalıya mal olan ama gerçekten çok az şey sunan bir şeyin farkına varmanız size avantaj sağlayacaktır. Rakipleriniz Neler Yapıyor? Sektörünüzde çalışan tüm markalar ve işletmeler bugünleri zor atlatıyor ancak yaptıkları çalışmalarla kriz anlarını fırsata çeviren rakipleriniz de mutlaka olacak. Bu sebeple her şeyin zor olduğunu düşünüp umutsuzluğa kapılmak yerine rakiplerinizi de gözlemleyin. Bazı rakiplerinizin bugünleri işletmesini geliştirmek için verimli kullandığını dahi görebilirsiniz. Siz de müşteri ihtiyaçlarınızı iyi analiz edin ve kendinize “Ben müşteri olsam böyle günlerde bu işletmeden nasıl bir hizmet görmek isterdim?” sorusunu sık sık sorun. Bu soruya dürüstçe yanıt verdiğinizde işletmeniz istediğiniz kriterleri karşılıyorsa yol kat ediyorsunuz demektir. Müşterileri Geribildirimlerini Değerlendirin Normalleşme dönemi boyunca müşterilerinizi çok bunaltamayacak periyotlarla işletmeniz hakkında ne düşündüğünü, alınan önlemlerden memnun olup olmadığını vb. sorular içeren minik anketler yapın. Siz hizmetlerinizin iyi olduğunu düşünebilirsiniz ancak belki de müşteriniz sizinle aynı fikirde değildir ya da müşterinizin işinizi geliştirecek farklı bir önerisi vardır. Bu Zor Günlerde İşinizi Ayakta Tutmaya Hazır mısınız? Gerekli düzenlemeleri yaptığınızda ve işinizi devam ettirmek için doğru stratejiler uyguladığınızda işlerinizin olması gerektiği gibi devam ettiğini göreceksiniz. Bu süreçte dijital varlığınızı korumak ya da işletmenizin online varlığını kuvvetlendirmek isterseniz İsimtescil olarak domain ve hosting hizmetlerimiz ile yanınızdayız.


Sunucu ve Hosting