Web Sitenizde Daha İyi Harekete Geçirici Mesajlar Oluşturun

Yazılarımız ve Makalelerimiz.

Anasayfa Multi Medya Blog Web Sitenizde Daha İyi Harekete Geçirici Mesajlar Oluşturun
10 Yorum 585 Okuma

Birinin ürününüzü satın almasını ister misiniz? Ya da belki de amacınıza bağış yapmalarını, sizinle iletişim kurmalarını veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi okumalarını mı istiyorsunuz? Bu durumların herhangi birinde, web sitenizde güçlü harekete geçirici mesajlara (CTA'lar) ihtiyacınız olacaktır… kullanıcıların tıklamaya karşı koyamayacakları. Bu yazıda size CTA'ların psikolojisi ve bilimi hakkında kısa bir astar vereceğim. Size iyi bir CTA yapan şeyi, hangi bileşenlerinin en önemli olduğunu ve gerçekten “pop” yapmak için hangi metinsel ve görsel öğelerin ekleneceğini göstereceğim. Harika harekete geçirici mesajlar nasıl oluşturulur (CTA'lar) İlk önce: “harekete geçirici mesaj” nedir? Hubspot bunu “ziyaretçilerinizi, potansiyel müşterilerinizi ve müşterilerinizi harekete geçmesini isteyen bir resim veya metin satırı olarak tanımlar. Kelimenin tam anlamıyla bir 'eylem' yapmak için bir 'çağrı'. ” Oldukça geniş, değil mi? Bir eylem çağrısı ile yapabileceğiniz birçok şey var, bu yüzden kısmen doğru yapmak zor olabilir. Kısa sürede tıklanabilir CTA'lar oluşturmanızı sağlayacak birkaç adım. Jimdo web sitesinde bir CTA örneği Jimdo web sitesindeki CTA örneği Jimdo web sitelerinde, Düğme Öğesi ile veya kendi grafiğinizi Fotoğraf Öğesi olarak yükleyip istediğiniz sayfaya bağlayarak bir harekete geçirici mesaj oluşturabilirsiniz. Not : Simgeleri, burada ücretsiz ticari kullanım için CTA'lar olarak da kullanabilirsiniz . Web sitenizi oluşturun Beklenti oluşturun İnsan aklı beklenti için kurulmuştur . Her gün bir şeyler olacağını öngörüyoruz. Cumartesi gecesi partinin gerçekleşmesini ve yoğun saat trafiğinin Pazartesi sabahı gerçekten çok kötü olacağını tahmin ediyoruz. Ve en önemlisi, bilimsel CTA yazarları için, beyin olumsuz beklentiden ziyade olumlu beklentiye daha güçlü bir şekilde bağlanır, bu nedenle beyin, kötü bir sonuç algısını ortadan kaldırırken iyi bir ödül algısını şişirir . Bir kişi iyi bir şey beklerse, sadece iyi olmayacak - gerçekten iyi olacak . O zaman en iyi CTA'nın nasıl yapıldığını düşündüğünüzde, iyi bir hikaye ile o CTA için tahmin oluşturarak başlamanız gerekir. İşte başlamanız için bazı şeyler: Bir çatışma oluşturun. Karakterler arasında bir çelişki yerine, tüketicilerin bir ürünün çözebileceği bir sorun var. Sadece şunu unutmayın: sattığınız ürüne net ve acil bir ihtiyaç yoksa, kimse neden satın almaları gerektiğini anlamayacaktır. Dramatik pacing'in nasıl çalıştığına dair net bir açıklama istiyorsanız, Freytag'in piramidine bir göz atın. Aciliyet duygusu ekleyin . Sınırlı teklifinize "Teklif 30 Nisan'da sona eriyor" veya " 30 günlük ücretsiz denememizden yararlanmak için 30 Mayıs'a kadar kaydolun " teklifinize bir son tarih ekleyerek bunu kolayca yapabilirsiniz . Beyninizdeki ödül merkezlerini tetikleyeceğinden, ürününüzü tanımlamak için okuyucunuza olumlu, iyimser bir dil ekleyin. Okuyucular hikayeniz tarafından emildikçe ve anlatı yayını algıladıkça, sonunda bir ödül beklemeleri daha olasıdır. Bunu yapmak için çok fazla metin yazmanıza gerek yoktur. Trello bunu iki cümlede yapıyor: “Trello daha işbirliği içinde çalışmanıza ve daha fazlasını yapmanıza izin veriyor. Trello'nun panoları, listeleri ve kartları, projelerinizi eğlenceli, esnek ve ödüllendirici bir şekilde düzenlemenizi ve önceliklendirmenizi sağlar. ” Trello kendisini bu sorunun çözümü olarak sunuyor ve bunu sıcak bir şekilde yapıyor. Projeleri organize etmenin “esnek ve faydalı bir yolu”. Ayrıca üç özel etkinliğe izin veren bir yerdir, yani çeşitli şekillerde faydalıdır. Ve eğlenceli. Açık ol Bir ho-hum CTA'nın neye benzediğini görmek için aşağıdakilere bakın: Şimdi Katıl! Bugün satın al! Daha fazla bilgi edin! Tüm bunların ortak noktası nedir? Aslında birçok şey. Herhangi bir kâr amacı gütmeyen kuruluş birinciyi, ikincisini herhangi bir işi ve üçüncüsünü herhangi bir web sitesini kullanabilir. Burada insanlara gerçekten ne yapmaları gerektiğini söyleyen hiçbir şey yok. İyi bir CTA, insanlara belirsiz bir eylemde bulunmalarını söylemekten daha fazlasını yapar: Onlara, açık bir şekilde, tam olarak ne yapmaları gerektiğini söyleyecektir. Netflix CTA Netflix size tam olarak ne yapacağınızı söyler Önceki örnekler gibi belirsiz olmak yerine, daha spesifik bir şey yapmayı düşünün: Kurslara Göz At Bir Aylık Ücretsiz Katılın Canlı Sohbeti Ayarla Farkı gör? İnsanların değerli tıklamalarıyla ne yapmasını istediğinizi tam olarak belirtiyorsunuz: belirli bir şey için indirin, satın alın veya kaydolun. Şimdi bu iyi bir başlangıç, ama daha da güçlü hale getirebilirsiniz. İkinci kişi yerine ilkini kullanın (“Ben”, “benim” ve “biz” ve “siz” ve “sizin” gibi düşünün). CTA'nızı çerçevelemek için birinci şahıs sahiplerini kullandığınızda, bir alıcıya satıcı olarak konuşmaktan daha fazlasını yaparsınız; müşterilerinizi sürücü koltuğuna oturtuyorsunuz ve onlara karar veriyorsunuz. Ve ilk kişide kendinize atıfta bulunuyorsanız, müşterinizle “siz” ve “sizin” eşleşemeyeceği kişisel bir ilişki geliştiriyorsunuz. Bu durum o kadar etkilidir ki, bir pazarlamacı dönüşüm oranını (CTA'sını tıklayan kişi sayısını) artırdığını ve ikinci şahıs sahiplerine göre yüzde 90 (“Hesabınızı Oluşturun” 'dan daha iyi performans gösteren “Hesabınızı Oluşturun.”) : Trafiğimi Büyümek Isı Eşlemimi Göster Ayrıca yazdığınız hikayeye de özgü yapabilirsiniz. Bunu yapmanın tek bir yolu yoktur, çünkü her şirket benzersizdir, ancak geçmişte diğer şirketlerin neler yaptığını incelemek isteyebilirsiniz . Asla olumsuz olma 1980'lerin ortalarında , kâr amacı gütmeyen yardım kuruluşları, insanları bağış yapmaya motive etmek için üzücü veya şok edici görüntüler kullanma eğilimindeydi - ancak 1990'ların başında, bu taktikler, bazıları “şefkat yorgunluğu” olarak adlandırılanlar nedeniyle de işe yaramadı. Paket servisi olan şey nedir? Olumsuz kampanyalara odaklanmak yerine, olumlu bir sonuca varmak daha iyidir. The Pixel Project'in kurucusu Regina Yau'ya göre , “Doğru yapıldı, olumlu kampanyalar iyi niyet inşa ediyor, sohbet ediyor ve eylemciyi harekete geçirmesi için galvanizliyor.” Kopyanız için bunu aklınızda bulundurun: Rakipleriniz yerine kendi ürününüze ve yapabileceklerine odaklanın. Aslında, bunlardan bahsetmenize bile gerek yok, çünkü müşterilerin kendi ürünleriniz dışındaki ürünleri düşünmesini istemiyorsunuz. Herhangi bir sorunu, ürününüzle aşılabileceğiniz bir sorun olarak belirleyin. Olumsuz dilden uzak durun, çünkü insanlar ürününüzü oluşturduğunuz negatif kelimeler ve resimlerle örtülü olarak tanıyacaktır. Olumlu ol! Ürünlerinizin güçlü yönlerini konuşun. İnsanlara neden istemeleri gerektiğini gösterin. “Yap”, “satın al”, “ver” ve diğerleri gibi olumlu eylem kelimeleri kullanın. Negatif kopya kullanımını teşvik eden pazarlamacılar bile bunu olumlu bir şekilde yapmaktadır. Paylaşılan bir olumsuz deneyime bağlanmak, insanları başarısızlıklarını veya olumsuz duygularını keşfetmeye teşvik etmek, bir münhasırlık duygusu geliştirerek egolarını durdurmak ve diğer taktiklerin hepsi olumsuz mesajlaşma yoluyla olumlu bir yanıt vermeye çalışıyor. Web sitenizi oluşturun İyi bir tasarımı vurgulayın Çevrimiçi mal ve hizmet satmak söz konusu olduğunda, içerik değil tasarım, bu kraldır. As Sosyal Tetikleyiciler blogcu Derek Halpern yazıyor , “Çevrimiçi, sadece kapmak birinin dikkatini bir saniyem var. Ve bu saniye boyunca, insanlar siz, işletmeniz ve web siteniz hakkında hızlı kararlar verir. Önce. Onlar. Okuyun. Sizin. İçerik.” Bunun nedeni, renk, şekil, boyut ve bilinçsiz düzeyde “ visseral reaksiyonlar ” olarak adlandırılan daha fazla tepki gibi görsel ipuçları . “İnanılmaz bir tasarım gördüğünüzde ve sadece sizinle“ tıkladığında ”, muhtemelen bilinçli olandan ziyade gördüğünüz şeye içgüdüsel bir tepki veriyorsunuz. İyi bir eylem çağrısının nasıl tasarlanacağı konusunda çok fazla tavsiye var. Ancak aşağıdakileri aklınızda tutarsanız, iyi bir başlangıç ​​yapacaksınız: Renk: Bazı renkler içgüdüsel düzeyde belirli şeyleri taşır. Bir araştırmaya göre, mavi ve grinin belirli tonları iç karartıcıdır ve sarı sıklıkla mutlulukla ilişkilidir. Harekete geçirici mesajlarınızla olumlu duygular uyandırmaya çalıştığınız için, renk seçeneklerinizi de aklınızda bulundurun. Renk psikolojisi hakkında daha fazla bilgi edinin . Kontrast : Hiç kimsenin açıkça göremeyeceği veya okuyamayacağı, güzel yazılmış bir harekete geçirici mesaj sizin için fazla bir şey değildir. Metninizin renginin düğmenizin rengine karşı nasıl göründüğüne çok dikkat edin ve insanların metni tüm ekran boyutlarında net ve hızlı bir şekilde okuyabildiğinden emin olun. Eylemdeki bir kontrast örneğini görmek için Brightmove'in güçlü bir görsel ekran oluşturmak için turuncu ve beyazı nasıl karıştırdığını gözlemleyin. Boyut: Çok büyük bir düğme, tıklanamayan başka bir sayfa öğesi olarak görülürken, çok küçük bir düğme sahip olduğunuz diğer tüm içerikler arasında fark edilmeyecektir. E-postanızdaki veya açılış sayfanızdaki diğer öğelere göre tam boyutta bir düğme oluşturun. Düğmenizi yeterince boş veya beyaz alanla çevrelemeniz de göze çarpmasını sağlayacaktır. Flickr bunu yeni web siteleriyle iyi yapıyor. Harekete Geçirici Mesaj Örneği Buradaki hangi düğmeyi okumak en kolay? Tıklamanın kolay olduğundan emin olmak için harekete geçirici mesajınızın rengini, kontrastını ve yazı tipini düşünün. Son olarak, test etmekten korkmayın. Bülten gönderiyorsanız, konu satırlarınızı değiştirin ve hangilerinin en çok açılış yaptığını görün. Kullanıcıların bir CTA düğmesiyle web sitenizi ziyaret etmelerini sağlamaya çalışıyorsanız, bir ifadenin diğerinden daha iyi çalışıp çalışmadığını test etmek için ifadenizi değiştirin.

Okuyucu Yorumları
0 Yorum

baymavislotbargrandpashabet